Kategorie: Nástěnka

Bitva o Helfenburk

Dne 18. září 2009 se náš oddíl Tom Veverk sešel na staroboleslavském vlakovém nádraží a vyrazili jsme do Úštěka na hrádek Helfenburk, kde se v sobotu měla konat velká ponožková bitva. Vlakem jsme jeli do Litoměřic a tam přestoupili na Horní nádraží. V dalším vlaku do Úštěka už všichni vybalili své řízky, chleby, sýry a salámy k svačině. Na Hrádek jsme dorazili až večer. U ohně jsme se navečeřeli a ve spacáku přespali do rána na půdě srubu.

Druhý den ráno už byli všichni nedočkaví na bitvu. Po snídani se šlo k potůčku vyčistit si zuby a nabrat vodu do kanistrů. Pak jsme už jen čekali, až dorazí ostatní tomíci. Mezitím se před hrádkem nacvičoval boj, stavění hradby a střílení.

Asi v deset hodin mohla bitva začít. My nejprve hrad bránili. První bitva trvala hodinu a nakonec jsme bohužel prohráli. Po krátké pauze začala druhá bitva. Ta se hrála před hradem a s politováním vám musím oznámit, že ani tu jsme nevyhráli. Přesto se mi bitva moc líbila, jelikož jsem si užila hodně zábavy a pořádně si zahrála. Po dobrém obědě jsme se pak z hrádku vraceli domů. Na nádraží jsme ještě stačili vypít limonádu a v Litoměřicích byla zastávka na výtečnou zmrzlinu.

Cestou zpět hrál ve vlaku Pyš (Matěj) na kytaru a my zpívali. Unavení, ale s novým zážitkem jsme potom dojeli do Brandýsa. Letošní bitva se mi moc líbila a nemůžu se dočkat příštího roku.